Oldtidsmad i vinterferien

Hele familien er velkomne på Odsherreds Museum i vinterferien, hvor laver vi mad over bål efter opskrifter, som man også brugte i oldtiden.

Vælg billetter

Tag børnene ved hånden og drag til Odsherreds Museum i vinterferien, hvor naturvejleder Dorthe Pedersen fortæller om oldtidens mad. Vi grutter korn til mel med ældgamle kornsorter og bager fladbrød på bålet, hvor suppegryden allerede står og snurrer. Vi krydrer suppen og tilfører vitaminer, med hvad vi kan finde af vilde urter og frø i naturen. I tilfælde af dårligt vejr bliver vi indenfor i museets oldtidslade.

Tag det gruttede mel med hjem.

Vær sikker på en plads og køb billet på forhånd. Resterende billetter sælges i døren.

Se mere om naturvejleder Dorthe Pedersen på: urteheksen_dorthe på instagram og på: www.Urteheksen.nu

Venue

Odsherreds Museum Odsherreds Museum - udeaktivitet Annebjerg Stræde 1
4500 Nykøbing Sj, Danmark