I krigens fodspor 1940-45

Få historier fra besættelsestiden, hvor familier og borgere bekæmpede hinanden og tyskerne, mens de fleste passede sig selv og fik en hverdag til at gå.

Besættelsestiden i Holbæk var en mørk periode i byens historie. Familier og borgere bekæmpede hinanden og tyskerne med livet som indsats, men de fleste passede sig selv og fik en hverdag til at gå trods krigen.

Med afsæt i bogen "Et Danmark i splid med sig selv", går turen rundt i Holbæk til nogle af de steder, hvor skelsættende begivenheder fandt sted mellem 1940-45. Hør bl.a. om modstandsbevægelsens våbenmodtagelser og sabotager og om internering af det danske politi

Pris: voksne - 75 kr. Barn 12-18 år 25 kr. Barn u 12 år gratis + 6 kr. i bookinggebyr

Mødested: Holbæk Kaserne, Kasernevej 43, 4300 Holbæk

Varighed: 1,5 time

BEMÆRK: Mødested og slut sted er ikke det samme. Turen slutter på Holbæk Museum og selvom turen kun er på ca 1,5 km, vil turen så være 3 km, hvis man har parkeret ved Holbæk Kaserne.

Byvandring om besættelsen - Holbæk Holbæk Kaserne
4300 Holbæk, Danmark