Husapotekets hemmeligheder –workshop med Maria Hyldemor

Lær om helbredende planter når Maria "Hyldemor" fra Hyldemors Have holder workshop i den frodige og skønne museumshave ved Odsherreds Museum

Kom og oplev Maria "Hyldemor" fra Hyldemors Have, kendt fra TV, når hun holder workshop i den frodige og skønne museumshave ved Odsherred Museum.

Vi vandrer gennem historien og ser på de gamle, helbredende planter og hører mere om deres egenskaber til at helbrede stort og småt, og om hvordan de i dag er mere aktuelle end nogensinde, hvor vi står overfor overforbrug af medicin og  multiresistente bakterier.

Maria indleder med at fortælle lidt om sit virke som moderne, klog kone og den måde, hun arbejder med planterne på med en enkel og tilgængelig måde, som alle kan lære.

Herefter går vi sammen ud på en tur for at møde planterne for at høre om, hvordan de kan bruges til medicin, mad og magiske formål.

Undervejs på workshoppen samler vi urter ind til at fremstille enten en urtetinktur eller -olie til at tage med hjem.

Medbring gerne en lille saks og et lille syltetøjsglas med låg.

Det er nødvendigt at købe billet på forhånd. En billet koster 299 kr. og inkluderer urtetinktur eller olie til at tage med hjem.

Workshoppen er tilrettelagt til voksne og evt. medfølgende børn over 8 år (børn betaler fuld billetpris).

Udsolgt

Odsherreds Museum Museet Annebjerg Stræde 1