H.C. Andersens fødselsdag på Slagelse Museum

Slagelse Museum fejrer forfatteren H.C. Andersens fødselsdag den 2. april med nybagte boller, kakao og hans fortælling om Konen med æggene.

H.C Andersen blev født den 2. april 1805. På hans tid har det ikke været almindeligt at holde børnefødselsdag, men han ville helt sikkert have elsket det. Som 17-årig kom han til Slagelse, hvor han gik i skole i 4 år.

Til fødselsdagen møder vi Konen med æggene ( i egenskab af Gitte Stolberg). Hun fortæller sin historie og har også en særlig kontakt til Hans Christian. Efter fortællingen holder vi fødselsdag med nybagte boller, kakao og fødselsdagssang.

H.C. Andersens ”Konen med æggene” blev offentliggjort første gang i 1836, og historien er valgt i anledning af den forestående påske.

Billetten inkluderer fødselsdags-kakao og boller.

Slagelse Museum Museet Bredegade 11A
4200 Slagelse, Danmark