Hans Christian Andersen – eventyrfortælling for børn

Hør eventyr af H.C. Andersen og lav fine papirklip på Slagelse Museum. Det er to hundrede år siden, at H.C. Andersen kom til Slagelse for at gå på latinskolen.

Mød den dygtige fortæller, Gitte Stolberg, som fortæller og inddrager publikum i udvalgte eventyr af Hans Christian Andersen. Hun har små dukker med, som indgår i fortællingen.

Kik bagefter ind i museets udstilling om latinskolen, hvor H.C. Andersen gik i skole i 4 år fra 1822. I år er det 200 år siden, han ankom til byen og den første nat sov han på et nu nedrevet gæstgiveri, der lå, hvor museet ligger i dag.
Sæt jer til rette med papir og saks og lav fine papirklip som Hans Christian også gjorde.

Klippe-værkstedet er åbent hele dagen og ikke bemandet.

Sted: Slagelse Museum, Bredgade 11A, 4200 Slagelse

Pris: Alm entre for voksne, gratis for børn. Børn ifølge med voksne. Grupper bedes tilmeldes.

Vær sikker på en plads og køb billetten på forhånd. Resterende billetter sælges i døren.

Slagelse Museum Museet Bredegade 11A
4200 Slagelse, Danmark